FORMY WSPARCIA REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU:

INDYWIDUALNA DIAGNOZA UMIEJĘTNOŚCI
I POTRZEB
Wsparcie przewidziane dla 48 osób, (2 spotkania 2h+1h/os.) śr.1x w tygodniu
Udzielenie wsparcia umożliwi odpowiednie dostosowanie oferty edukacyjnej pod kątem indywidualnych potrzeb Uczestników. Diagnoza zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem modelu Bilansu Kompetencji – etapy postępowania: określenie celu, identyfikowanie kompetencji, przygotowanie planu działań edukacyjnych.
Zakres:
– ETAP II: określenie u uczestników poziomu posiadanych umiejętności podstawowych w każdym z zakresów:
- Rozumienia i tworzenia informacji
- Rozumowania matematycznego
- Umiejętności cyfrowych i potrzeb w zakresie ich poprawy
– ETAP III: opracowanie raportu dla każdego uczestnika uwzględniającego plan rozwoju edukacyjnego (sprecyzowanie kompetencji/umiejętności wymagających nabycia/podniesienia/uzupełnienia zgodnie z określonym celem). Raport zostanie omówiony z Uczestnikiem. WARUNKI ROZ.:zakwalifikowanie do udziału w projekcie, ukończeniem zadania jest 100% obecności na wsparciu.

OFERTA EDUKACYJNA
(Warsztat kompetencji cyfrowych/ Warsztat tworzenia dokumentów/ Warsztat budżet i finanse)
Wsparcie przewidziane dla 48 osób (12 spotkań x 7h/os.) śr. 1x w tygodniu.
Warsztaty zgodne z wynikami diagnozy w zależności od zidentyfikowanych potrzeb Uczestnika.
RAMOWY PROGRAM WARSZTATÓW DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA:
WARSZTAT KOMPETENCJI CYFROWYCH – 28H m.in.: korzystanie ze smartfonów i/lub tabletów oraz aplikacji multimedialnych; korzystanie ze stron internetowych i mediów społecznościowych; korzystanie z serwisów i platform internetowych
WARSZTAT TWORZENIA DOKUMENTÓW – 28H m.in.: prowadzenie korespondencji e-mailowej służbowej i prywatnej; tworzenie pism urzędowych oraz wypełnianie formularzy; tworzenie CV; pozyskiwanie i przetwarzanie informacji użytkowej z różnych źródeł
WARSZTAT BUDŻET I FINANSE 28H m.in.: zasady tworzenia budżetu domowego; obliczanie rat kredytu;
KAŻDY UCZESTNIK SKORZYSTA ZE WSZYSTKICH W/W WARSZTATÓW GRUPOWYCH
UP otrzymują materiały biurowe/edukacyjne niezbędne do warsztatów (w tym długopis, zeszyt, podręcznik/scrypt, pendrive), obiad i serwis kawowy oraz zaświadczenia ukończenia warsztatów.
Ostateczny katalog warsztatów zostanie dostosowany do potencjału i predyspozycji UP.
Co najmniej 85% uczestników warsztatów uzyska kwalifikacje.
Warunek rozpoczęcia udziału w warsztatach – ukończenia zadania 1 Warunek zakończenia: min. 80% frekwencji, przystąpienie do procesu walidacji (zadanie 5).

MENTORING – WSPARCIE DORADCZE
Wsparcie doradcze przewidziane dla 48 osób (3 spotkania x 1h/os.) śr. 1x w m-cu,
Zadanie ma na celu wspieranie postępów UP na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności, zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami.
ZAKRES:
– wsparcie UP w osiągnięciu założonych celów przez całą ścieżkę wsparcia,
– motywowanie do realizacji planu rozwoju edukacyjnego, określonego w raporcie diagnozy,
– pomoc w założeniu i prowadzeniu „Mojego portfolio” lub konta Europass,
– tematyka równości szans w edukacji i na rynku pracy,
WARUNKI ROZ.:zakwalifikowanie do udziału w projekcie

WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE
Wsparcie psychologiczne przewidziane dla 15 osób (4 spotkania x 1,5h/os.) śr. 1x w tygodniu,
Wsparcie psychologa przyczyni się do złagodzenie trudności w nauce powstałych w wyniku trudnych doświadczeń, stresu adaptacyjnego i innych czynników.
ZAKRES:
– rozwiązywanie jednostkowych problemów UP w zakresie realizowanego wsparcia,
– tematyka równości – ja radzić sobie ze stereotypami,
WARUNKI ROZ.:zakwalifikowanie do udziału w projekcie

WALIDACJA NABYTYCH UMIEJĘTNOŚCI
Wsparcie indywidualne dla 48 osób (1 spotkanie x 2h) umożliwiające sprawdzenie czego nauczył się uczestnik, czy określone umiejętności zostały osiągnięte.
Spotkanie odbędzie się po/na zakończenie udziału w zad.2.
Walidacja zostanie przeprowadzona przy zachowaniu rozdzielności funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji. Walidacja będzie prowadzona przez zewnętrzny podmiot w stosunku do instytucji szkoleniowej.
ZAKRES:
– przeprowadzenie testu kompetencji w oparciu o zestawy efektów uczenia się, powiązane z programami warsztatów w ramach wsparcia edukacyjnego,
– porównanie uzyskanych wyników oceny z przyjętymi wymaganiami dla danej kompetencji
– omówienie wyniku walidacji z UP, aby móc określić jakie umiejętności nabył, a jakie chciałby jeszcze wzmocnić i w jaki sposób może to zrobić,
WARUNKI ROZ.:
ukończenie zadania 2, ukończeniem zadania jest 100% obecności na wsparciu oraz ukończenie walidacji.
Wsparcie dodatkowe dla uczestników:
– w przypadku realizacji zajęć poza miejscem zamieszkania Uczestnikowi przysługuje zwrot kosztów dojazdu na wszystkie zajęcia (26 zł za dzień),
– zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/os. zależną dla 18 UP (23 zł za godzinę/warsztatów)
Główne efekty/rezultaty projektu:
– Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 41 os. (25K/16M)
– Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu – 41 os. (25K/16M)
– Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 5 os. (3K/2M)
– Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie– 15 os. (12K/3M)
– Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie – 15 os. (12K/3M)